Θέατρο: TO ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ

Σε ένα πολύ κοντινό μέλλον (ή και σε ένα ακόμη κοντινότερο παρόν) δυο γυναίκες συναντιούνται τρεις φορές σε ένα δημόσιο πλυντήριο ρούχων. Στις συναντήσεις τους μιλούνε για τα παιδιά τους, για τα εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ του Διαδικτύου, για την τρομερή δύναμη της Εξέλιξης. Ωστόσο σύντομα οι θεατές μαθαίνουν και για μια Αρένα, για δημόσιους αποκεφαλισμούς κοριτσιών σε ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη, για ένα αγόρι που γυαλίζει το τσεκούρι του, για το άρωμα του πεύκου που ευωδιάζει στα φρεσκοπλυμένα ρούχα.

Τι σημαίνει εντέλει η Εξέλιξη; Και πώς μπορεί να είναι καλοσύνη ένα τσεκούρι που κατεβαίνει; Από ποια αίματα καθαρίζουν τα ρούχα στο πλυντήριο;

Ένα δυστοπικό θρίλερ για την κυρίαρχη Ευγονική – και τα εγκλήματα των καλών ανθρώπων που περιμένουν υπομονετικά να τελειώσει το πλυντήριό τους.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ – Θανάσης Τριαρίδης, Νοέμβριος 2023

Το ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ ξεκίνησε από ένα θεμελιακό αίτημα που με απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια: Το πώς ο καλός διαφωτισμένος άνθρωπος της Δύσης γίνεται υποδοχέας και εντέλει φορέας του χειρότερου κακού: του ευγονικού φόνου. Κάποτε, μια νύχτα, και ύστερα από πολλές αποτυχημένες απόπειρες, αναδύθηκε σχεδόν συμπτωματικά μέσα στο νου μου μια συνθήκη: Δυο καλές γυναίκες, δύο μητέρες, σε ένα δημόσιο πλυντήριο – δυο γυναίκες που περιμένουν να ξεπλύνουν τα ρούχα τους από τα αίματα. Γύρω θα απλώνει μια μυρωδιά πεύκου.

Αμέσως σχηματίστηκαν τα πάντα, το έργο ολόκληρο: Οι Δημόσιοι Αποκεφαλισμοί των κοριτσιών, το τσεκούρι του Μο, η Αρένα, ο Νόμος, η Εξέλιξη, ο θόρυβος που κάνει η Γη όταν γυρίζει, οι άνθρωποι που συνηθίζουν τα πάντα.

Αυτοί οι «καλοί άνθρωποι» που γίνονται και θα γίνονται οι φορείς του κακού είμαστε εμείς. Το ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ ας είναι ένα σήμα κινδύνου για όσα εγκλήματα ετοιμαζόμαστε να κάνουμε.
~
Με τον Γιάννη Παρασκευόπουλο και την Μαγδαληνή Μπεκρή έχουμε βαθιά και παλιά φιλία και συνεργασία εδώ και τρισήμιση δεκαετίες – υπό μία έννοια υπήρξαν δάσκαλοί μου στο θέατρο στην ασυνάρτητη Θεσσαλονίκη του 1990. Και η υπέροχη παράσταση του ZYKLON που έφτιαξε ο Γιάννης το 2015 υπήρξε σημαδιακή για την (έτσι κι αλλιώς μεταιχμιακή) προσπάθειά μου στην γραφή. Την Ελένη Δημοπούλου την θαύμαζα απεριόριστα από μακριά: για όσα δημιούργησε και για αυτά που κάνει. Και νά που τώρα η ζωή μού ξαναδίνει το δώρο μιας συνεργασίας με ετούτους τους τρεις υπέροχους ανθρώπους στην γενέθλια πόλη μου.

Αυτός είναι για μένα ο στόχος της τέχνης: Να ανταμώσουμε μαζί μέσα στην σκόνη του χρόνου, να καταθέσουμε το κοινό μας χνάρι…

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος
Σκηνικά – Κοστούμια: Ευαγγελία Κιρκινέ
Πρωτότυπη μουσική – σύνθεση: Μάνος Μυλωνάκης
Σχεδιασμός φωτισμού: Αθηνά Μπανάβα
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Νεφέλη Παρασκευοπούλου
Ειδικές κατασκευές – κατασκευή σκηνικού: Θάνος Καρώνης
Κατασκευή κοστουμιών: Κική Κρανιώτη
Φωτογράφιση πρόβας και παράστασης: Λευτέρης Τσινάρης
Σχεδιασμός εντύπων: Μάριος Καλαϊτζής
Επικοινωνία: Απόστολος Λιάπης
Οργάνωση παραγωγής: Απόστολος Λιάπης
Παραγωγή: Πολυχώρος τέχνης Alte Fablon

Επί σκηνής: Ελένη Δημοπούλου, Μαγδαληνή Μπεκρή

Αφηγητής: Ραφαήλ Παρασκευόπουλος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Από 26 Σεπτεμβρίου 2024 – έως 20 Οκτωβρίου 2024
Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:15 και Κυριακή 19:15

Διάρκεια παράστασης
70’ λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Κανονικό Εισιτήριο:14 ευρώ
Εκπτωτικά Εισιτήρια:12 ευρώ
(Φοιτητικό / Ανέργων / Πολυτέκνων / Άνω των 65)
10 ευρώ Ατέλειες Ηθοποιών και Σπουδαστών Δραματικών Σχολών

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
• Ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων: https://shorturl.at/M8ACw

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
Πολυχώρος Τέχνης Alte Fablon
Δευτέρα – Παρασκευή 10:30 – 20:30
Απαραίτητη κράτηση λόγω περιορισμένων θέσεων.
Φιλίππου 71 & Χριστοπούλου. Θεσσαλονίκη
Τηλ: 2314014430

——
Μην εμπιστεύεστε τα social media της λογοκρισίας!
Γραφτείτε στο Newsletter μας, το οποίο στέλνουμε μόνο όταν υπάρχει κάποια σημαντική ενημέρωση, και επί της ευκαιρίας το συμπληρώνουμε με επιπλέον άρθρα.
Επιλέξτε τα εξειδικευμένα ενδιαφέροντα σας για περισσότερη ενημέρωση.

Posted

in

,

Tags: