Εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών η φυσιολατρική συλλογικότητα Gymnosophy απευθύνει σε υποψήφιες πολιτικές κινήσεις στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το παρακάτω ερωτηματολόγιο το οποίο θα δημοσιοποιήσει μαζί με τις απαντήσεις που θα λάβει.
Δεσμεύεται η πολιτική σας κίνηση να υλοποιήσει ως διοίκηση ή να διεκδικήσει ως αντιπολίτευση τα παρακάτω μέτρα;
* αν στα σχόλια των απαντήσεων σας διαφοροποιήστε ουσιαστικά από το πλαίσιο που θέσαμε, αυτόματα θα θεωρηθεί πως απαντάτε όχι άσχετα αν επιλέξατε ναι (δεν υπάρχει απάντηση “ναι μεν αλλά”, υπάρχει “όχι μεν αλλά”.
ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝΕ:
-Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας. (εκτός της κρίσιμης ερώτησης 6).
-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
ΠΟΔΗΛΑΤΟ – ΗΠΙΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης έχει πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία όπως: αντιμετώπιση της αέριας ρύπανσης, κλιματικής αλλαγής, ηχορύπανσης, κυκλοφοριακού & στάθμευσης, τροχαίων εγκλημάτων, έκτακτης ανάγκης (π.χ. εκκένωση περιοχών λόγω σεισμού), πανδημίας, υγειονομικού & ασφαλιστικού κόστους, και της οικονομικής ύφεσης. Επιπλέον συμβάλει στην απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα τα οποία έχουν επιπλέον επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω εξορύξεων, μεταφοράς και διυλισης, αλλά και γεωπολιτικών πόλεμων για τον έλεγχο τους με θύματα & πρόσφυγες.
[1] Να υλοποιήσει ένα ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ μήκους τουλάχιστον 80χλμ,
κατά την 5ετή θητεία (1 χρόνος μελέτης και τουλάχιστον 20χλμ για κάθε επόμενο χρόνο) ενώνοντας τις γειτονιές, το κέντρο, σημεία ενδιαφέροντος, με διαδρόμους ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένους, διαχωρισμένους με νησίδα με φύτευση ή κράσπεδο, και στιβαρά εμπόδια για την αποτροπή της στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτούς;
Επιπλέον για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υλοποίηση των πρώτων βασικών υπεραστικών ποδηλατόδρομων για την σύνδεση χωριών και πόλεων με τους Ευρωπαϊκούς Ποδηλατόδρομους Eurovelo 11 Ανατολικής Ευρώπης, και 13 Σιδηρούν Παραπέτασμα.
περισσότερα:
➤ Ψήφισμα: ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ ΤΩΡΑ
https://www.gymnosophy.gr/safe-cycling-network-now/
➤ Υπάρχει ήδη ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δικτύου ποδηλατοδρόμων για την Θεσσαλονίκη στα πλαίσια του προγράμματος URBACT III. Στο σύνδεσμο το πρόγραμμα μαζί με τις προτάσεις μας.
https://www.gymnosophy.gr/urbact-iii-proposals/
➤ Πως η Σεβίλλη έκανε σε 1 χρόνο 64χλμ ποδηλατοδρόμων και σε 7 χρόνια έφτασε τα 150χλμ.
Έρευνα: ΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ +video
https://www.gymnosophy.gr/seville-safe-cycling-roads/
➤ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ! Η Ελλάδα εκτός μάχης.
https://www.gymnosophy.gr/cycling-coronavirus/
➤ Ευρωπαϊκοί Ποδηλατόδρομοι EuroVelo – επίσημη σελίδα:
https://en.eurovelo.com/
έναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/kinitikotita/
Ως «Πόλη Ανάποδα» υποστηρίζουμε τις διεκδικήσεις των ποδηλατιστών της πόλης για άμεση κατασκευή πλήρους και ασφαλούς δικτύου ποδηλατοδρόμων, διπλής κατεύθυνσης (κατά προτεραιότητα) ή μονής, ασφαλτοστρωμένων, αποκλειστικής χρήσης, με φυσικό μόνιμο στερεό διαχωρισμό, νησίδα ή κράσπεδο μεγάλου ύψους για την αποφυγή παράνομης στάθμευσης και κίνησης άλλων οχημάτων.
[ΝΑΙ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Στη «Θεσσαλονίκη Για Όλους» αντιλαμβανόμαστε την ποδηλατοκίνηση ως βασικό στοιχείο του μετασχηματισμού που επιθυμούμε για την πόλη, ο οποίος θα δίνει έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα. Ο τρόπος που μετακινούμαστε στην πόλη πρέπει να αλλάξει, το λέμε συνεχώς. Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η δημιουργία ενός πλήρους και ασφαλούς δικτύου ποδηλατοδρόμων, ώστε ακόμη περισσότεροι άνθρωποι να νιώσουν ασφαλείς να μετακινηθούν με το ποδήλατο αντί για το αυτοκίνητο. Κάθε αυτοκίνητο που αφαιρούμε από τους δρόμους της πόλης είναι κέρδος για όλους. Πλήρες λοιπόν δίκτυο, που θα καλύπτει ολόκληρο τον δήμο, και ασφαλές, με ποδηλατόδρομους που θα πληρούν όλες τις σύγχρονες προϋποθέσεις ασφάλειας και θα είναι διαχωρισμένοι από την κίνηση με κράσπεδο ή νησίδα, θα έχουν σωστό οδόστρωμα και φανάρια για τους ποδηλάτες στις διασταυρώσεις και στις διαβάσεις.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Η Οικολογία – Πράσινη λύση έχει την βιώσιμη κινητικότητα πολύ ψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων της. Θα πρέπει η επόμενη της Περιφέρειας να προβεί σε στοχευμένες χρηματοδοτήσεις με μητροπολιτικό χαρακτήρα ώστε να δημιουργήσει ασφαλείς διασυνδεδεμένους ποδηλατοδρόμους. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα πρέπει να συντονίσει και να κατευθύνει τους Δήμους της πόλης προς αυτήν την κατεύθυνση. Παράλληλα θα πρέπει να γίνει ο σχεδιασμός και η μελέτη για την κατασκευή υπεραστικών ποδηλατοδρόμων παράλληλων με το σημερινό οδικό δίκτυο αλλά όχι ως προέκταση αυτού, διαχωρισμένους και ασφαλής.
[2] Να εφαρμόσει τον ΕΛΕΓΧΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ BYPAD.
{Η μέθοδος είναι απλή: οι πολιτικοί, οι υπεύθυνοι δημόσιοι ή δημοτικοί υπάλληλοι και ομάδες χρηστών συμπληρώνουν ένα λεπτομερές ερωτηματολόγιο το οποίο προσφέρει μια εικόνα για τις διαφορετικές απόψεις σχετικά με την κατάσταση της ανάπτυξης σε διάφορους τομείς της τοπικής πολιτικής για το ποδήλατο. Οι αμφιλεγόμενες απόψεις στη συνέχεια θα συζητηθούν σε μια διαδικασία, καθοδηγούμενη από ουδέτερο εθνικό ελεγκτή.
Πάνω από 170 πόλεις και περιφέρεις σε 24 χώρες έχουν ήδη χρησιμοποιήσει τα πλεονεκτήματα της μεθόδου BYPAD και έχουν αρχίσει τη βελτίωση της ποιότητας της πολιτικής τους για το ποδήλατο απλά, γρήγορα και πάνω απ ‘όλα με οικονομικώς εφικτά και αποτελεσματικά μέτρα.}
➤ περισσότερα:
https://www.gymnosophy.gr/bypad/
έναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/kinitikotita/
Είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε τον Έλεγχο Ποιότητας Ποδηλατικής Πολιτικής BYPAD, στον οποίο μαζί με ειδικό πιστοποιημένο ανεξάρτητο συντονιστή, πολιτικοί, υπεύθυνοι δημόσιοι ή δημοτικοί υπάλληλοι, και ομάδες χρηστών, δημιουργούν ένα σχέδιο και αξιολογούν την πρόοδο της υλοποίησής του βήμα-βήμα.
[ΝΑΙ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Η μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε πόλη φιλική για το ποδήλατο θα γίνει με σχέδιο και με διαδικασίες ελέγχου σε κάθε βήμα. Οι ποδηλατόδρομοι και οι σχετικές υποδομές θα πάψουν να σχεδιάζονται από ανθρώπους που δεν τις χρησιμοποιούν. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο ποδηλατόδρομος στη Λ.Νίκης, όπου οι ποδηλάτες/ισσες που κινούνται στην αντίθετη από τη φορά των αυτοκινήτων κατεύθυνση δεν βλέπουν πότε ανάβει το πράσινο για τους πεζούς καθώς κανείς δεν σκέφτηκε να τοποθετήσει για αυτούς/ές φανάρι. Με μας στη διοίκηση του δήμου αυτό θα πάψει να συμβαίνει. Το εγγυώνται οι άνθρωποί μας που είναι οι ίδιοι καθημερινοί χρήστες ποδηλάτου, αλλά και η εφαρμογή διαδικασιών όπως η BYPAD, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Η επόμενη διοίκηση της Περιφέρειας θα πρέπει να δεσμευτεί για την εφαρμογή του Ελέγχου Ποιότητας Ποδηλατικής Πολιτικής BYPAD σε συνεργασία και συντονισμό του πρώτου βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης. Θα ακολουθήσει συμμετοχική διαδικασία δημιουργίας σχεδίου και αξιόλογης της υλοποίησης του.
[3] ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ & ΑΛΛΑ ΜΜΜ.
Η συνδυαστική μετακίνηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προώθησης της ήπιας κινητικότητας. Το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης δεν προβλέπει την μεταφορά του σήμερα. Στο Μετρό της Αθήνας χρειάστηκαν 4 χρόνια διαμαρτυριών μετά την λειτουργία του για να επιτρέψουν τα ποδήλατα.
Επιπλέον πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη μεταφοράς και στα Λεωφορεία (είτε με σχάρα εξωτερική, είτε στο εσωτερικό τους), αλλά και σε μελλοντικά ΜΜΜ όπως Θαλάσσια Συγκοινωνία, Τραμ, Τελεφερίκ, αλλά και Ταξί.
Εναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/kinitikotita/
Η ανάπτυξη των ποδηλατοδρόμων συνεπώς μπορεί να είναι επιτυχημένη μόνο σε συνδυασμό με τη ριζική ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μετακίνησης, τα οποία πρέπει επίσης να είναι φιλικά προς το ποδήλατο και να εξασφαλίζεται η μεταφορά αυτού και άρα η συνδυαστική μετακίνηση.
[ΝΑΙ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Διεκδικούμε τη μεταφορά των ποδηλάτων στο μετρό και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Το ίδιο και για κάθε μελλοντικό μέσο μαζικής μεταφοράς.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Οι πράσινοι ως εκλεγμένοι σε διάφορες βαθμίδες διοίκησης σε όλη την Ευρώπη εφαρμόζουν πολιτικές βιώσιμης κινητικότητας. Σε αυτά τα πλαίσια ανήκει η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την χρήση ποδηλάτου. Ο πολίτης πρέπει να μπορεί να μετακινείται μεταξύ των πόλεων της Κεντρικής Μακεδονίας με το ποδήλατο του χρησιμοποιώντας τον σιδηρόδρομο, είτε αφορά την επαγγελματική του ενασχόληση είτε την αναψυχή του.
[4] 30ΧΛΜ/Ω ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ (εκτός κεντρικών οδών).
{Ένα τέτοιο όριο θα αποτελέσει αποφασιστικό βήμα για τον δραστικό περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και ιδιαίτερα των παρασύρσεων των πιο ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου όπως τα παιδιά, οι ποδηλάτες, οι χρήστες ΕΠΗΟ, οι ηλικιωμένοι, οι Άνθρωποι με Αναπηρία. Ταυτόχρονα θα αποτελέσει ένα έναυσμα για πιο βιώσιμες πόλεις και γειτονιές, για Δρόμους για Ζωή.
Oι χαμηλές ταχύτητες σώζουν ζωές. Μειώνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και το επίπεδο θορύβου στις πόλεις άρα είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη δημόσια υγεία, καθιστώντας ασφαλέστερο το περπάτημα και την ποδηλασία και ενθαρρύνουν ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής.}
περισσότερα:
➤ 160 φορείς ζητούν: 30χλμ/ω όριο στις κατοικημένες περιοχές ΤΩΡΑ! Υπογράψτε και εσείς!
https://www.gymnosophy.gr/30kmh-orio-sign/
➤ 30χλμ/ω ΤΩΡΑ! ΔΡΟΜΟΙ ΖΩΗΣ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
https://www.gymnosophy.gr/love30kmh/
έναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/kinitikotita/
30 χλμ/ώρα προκαθορισμένο όριο ταχύτητας για τα μηχανοκίνητα σε όλες τις αστικές οδούς, εκτός των λεωφόρων που θα παραμείνει το όριο 50 χλμ/ώρα με ειδική σήμανση.
[ΟΧΙ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε όσο περισσότερους δρόμους γίνεται σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, με όρια ταχύτητας τα 30 χλμ/ώρα ή και παρακάτω.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Επιτέλους οι πόλεις της κεντρικής Μακεδονίας πρέπει να είναι ασφαλείς για τους ποδηλάτες. Όλες οι οδοί εκτός από τις λεωφόρους που έχουν μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο πρέπει να έχουν όριο ταχύτητας 30 χιλιομέτρων που δεν θα επιτρέπει κινδύνους για τους ποδηλάτες. Είναι κάτι που σίγουρα θα απαιτήσουμε από την επόμενη διοίκηση.
[5] Εφαρμογή της στρατηγικής ΟΡΑΜΑ ΜΗΔΕΝ για τα ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ:
{To Όραμα Μηδέν / Vision Zero είναι μια διεθνής στρατηγική στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Η φιλοσοφία του μπορεί να συμπυκνωθεί σε μία πρόταση: Καμία απώλεια ζωής δεν είναι αποδεκτή. Η προσέγγιση του Οράματος Μηδέν έχει αποδειχθεί απόλυτα επιτυχής. Βασίζεται στο απλό γεγονός ότι είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη. Το οδικό σύστημα πρέπει να εξασφαλίζει την κυκλοφορία. Αλλά πρέπει επίσης, να είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μας προστατεύει σε κάθε στροφή.
Το πρόγραμμα Vision Zero εγκρίθηκε από το Σουηδικό κοινοβούλιο το 1997 και μέχρι σήμερα έχει υιοθετηθεί από πολλές ακόμα χώρες όπως η Νορβηγία, η Ολλανδία, ο Καναδάς, η Μεγάλη Βρετανία, η Δομινικανή Δημοκρατία, μεγάλος αριθμός πόλεων των ΗΠΑ κ.α. Αλλά ΟΧΙ από την Ελλάδα…}
περισσότερα:
➤ ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ – ΟΡΑΜΑ ΜΗΔΕΝ
https://www.gymnosophy.gr/vision-zero/
έναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/kinitikotita/
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ: Να υιοθετήσουμε τη διεθνή στρατηγική οδικής ασφάλειας Όραμα Μηδέν / Vision Zero η οποία βασίζεται στο απλό γεγονός ότι είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη, και άρα το οδικό σύστημα πρέπει να είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μας προστατεύει σε κάθε στροφή.
[ΝΑΙ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Στόχος μας είναι να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη βιώσιμη και ασφαλή για όλους και για όλες. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη μετακίνηση, έχουμε ως απόλυτη προτεραιότητα την προστασία των πιο ευάλωτων, που είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες. Με τον σωστό ανασχεδιασμό των υποδομών, σε συνδυασμό με την εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση όλων των χρηστών τους, θα κινηθούμε προς ένα μέλλον μηδενικών απωλειών. Με μας στη διοίκηση ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα υιοθετήσει τη στρατηγική “Vision Zero” όπως έχουν κάνει τόσες πόλεις στον κόσμο αλλά και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Οι δρόμοι πρέπει να εξυπηρετούν όλους τους χρήστες και πάνω από όλα να είναι ασφαλείς. Ο προσεχτικός σχεδιασμός της εκάστοτε οδοποιίας σε συνδυασμό με τις τοπικές απαιτήσεις θα διασφαλίσει την μείωση των ατυχημάτων σε συνδυασμό με την επιπρόσθετη ηλεκτρονική σήμανση προειδοποίησης των οδηγών.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΖΩΩΝ – ΦΥΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
[6] Να υπογράψετε και να υλοποιήσετε την ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ.
{Ως συνέχεια της συμφωνίας UNFCCC/Παρισιού, η πρωτοβουλία για τη Συμφωνία Φυτικής Διατροφής είναι μια εκστρατεία βάσης που έχει σχεδιαστεί για να θέσει τα συστήματα τροφίμων στην πρώτη γραμμή της καταπολέμησης της κλιματικής κρίσης.
Με βάση τη δημοφιλή Συμφωνία για τα ορυκτά καύσιμα, η συμφωνία με βάση την φυτική διατροφή στοχεύει να σταματήσει την εκτεταμένη υποβάθμιση των κρίσιμων οικοσυστημάτων που προκαλούνται από την Κτηνοτροφία και να προωθήσει τη μετάβαση σε πιο υγιεινές, βιώσιμες φυτικές δίαιτες…}
➤ ολόκληρο το άρθρο για την ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ:
https://www.gymnosophy.gr/plant-based-treaty/
περισσότερα:
➤ ΕΩΣ 51% ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ!
https://www.gymnosophy.gr/animal-agriculture-climate-change/
➤ ντοκιμαντέρ COWSPIRACY: Το μυστικό της αειφορίας
https://www.gymnosophy.gr/cowspiracy-the-sustainability-secret/
➤ Μελέτη BMJ: ΟΙ ΦΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΙΤΕΣ ΕΙΧΑΝ 73% ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΡΙΑΣ ΕΩΣ ΣΟΒΑΡΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΚΟΒΙΝΤ
https://www.gymnosophy.gr/bmj-plant-based-diets-kovid/
➤ ΖΩΟΦΑΓΙΑ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
https://www.gymnosophy.gr/animal-diet-health-issues/
➤ Βιβλίο: THE CHINA STUDY – Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΧΕΣΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & ΥΓΕΙΑΣ
https://www.gymnosophy.gr/china-study-book/
➤ Βιβλίο: ΑΙΩΝΙΑ ΤΡΕΜΠΛΙΝΚΑ – Η συμπεριφορά μας απέναντι στα ζώα και το Ολοκαύτωμα
https://www.gymnosophy.gr/eternal-treblinka-book/
➤ βιβλίο: ΟΙΚΟΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ
https://www.gymnosophy.gr/ecofeminism-book/
έναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/aporrimmata/
Είμαστε θετικοί στην κατεύθυνση της υλοποίησης της συμφωνίας, αλλά η συμβολή ενός αστικού δήμου, όπως αυτός της Θεσσαλονίκης, περιορίζεται πρακτικά μάλλον σε ζητήματα κατανάλωσης και ενημέρωσης/ευαισθητοποίησης. Στο πρόγράμμά μας δεν υπάρχει ρητή αναφορά στη συμφωνία, αλλά θα μπορούσε κανείς να τη συσχετίσει με τις προτάσεις μας για γενικότερη μείωση της κατανάλωσης και της παραγωγής απορριμμάτων.
[ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Δεν απαντήθηκε λόγω έλλειψης γνώσεων για το θέμα.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Η κοινωνία για να επιβιώσει πρέπει να αρχίσει να στρέφεται μακριά από την εντατική κτηνοτροφία. Αυτό αφορά τόσο την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, όσο και την προστασία της ευζωίας των ζώων. Οφείλουμε να στραφούμε στην τοπική παραγωγή, την βιολογική γεωργία και την φυτική διατροφή.
[7] Να μην εκτελεσθεί το σχέδιο για την κατασκευή Ενυδρείου και ο Ζωολογικός Κήπος να λειτουργεί μόνο ως καταφύγιο ζώων, χωρίς εισιτήρια και θεάματα εκμετάλλευσης των ζώων.
περισσότερα:
➤ Υπογράφουμε ΣΤΟΠ ΣΕ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ & ΕΝΥΔΡΕΙΑ.
https://www.gymnosophy.gr/stop-zoos-aquariums/
➤ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΙ ΚΗΠΟΙ: Ο «εκπαιδευτικός» τους ρόλος & προτάσεις για το μέλλον τους.
https://www.gymnosophy.gr/zoo-future-role/
έναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/dimosios-xoros/
Ημασταν η πρώτη παράταξη που είπε ξεκάθαρο όχι στην κατασκευή Ενυδρείου στη Θεσσαλονίκη, ενώ και για τη μετατροπή του Ζωολογικού Κήπου σε καταφύγιο έχουν μιλήσει αρκετές φορές στο δημοτικό συμβούλιο οι εκπρόσωποί μας.
[ΝΑΙ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Οι ζωολογικοί κήποι, όπου τα ζώα αντιμετωπίζονται ως εκθέματα και ζουν φυλακισμένα μακριά από το φυσικό τους περιβάλλον, είναι μία παρωχημένη και βάρβαρη πρακτική. Ειδικά όταν σήμερα μπορεί κανείς μέσω του διαδικτύου να δει βίντεο από τη ζωή κάθε είδους ζώου στο φυσικό του περιβάλλον, οπότε πλέον δεν υπάρχει ούτε καν η δικαιολογία του «εκπαιδευτικού» έργου τους. Εμείς θα μετατρέψουμε τον ζωολογικό κήπο σε κέντρο περίθαλψης άγριων ζώων και σε περιβαλλοντικό πάρκο.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Τα ζώα δεν αποτελούν εκθέματα αλλά συναισθανόμενα πλάσματα. Είναι ντροπή να διατηρούμε σε συνθήκες αιχμαλωσίας ζώα για έναν μικρό αριθμό επισκεπτών τον χρόνο. Οι χώροι που έχουν δημιουργηθεί για τα ζώα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ως καταφύγια όπου θα φιλοξενούνται προσωρινά ή θα λαμβάνουν νοσηλεία άγρια ζώα που έχουν ανάγκη.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
[8] Να ακυρώσει την ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΕΘ, και αντ’ αυτού μεταφορά της εκτός κέντρου, και δημιουργία ενός ενιαίου ελεύθερου ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ υψηλού πρασίνου στην ΔΕΘ-Γ’ Σώμα Στρατού-424-Πανεπιστήμια.
περισσότερα:
➤ Υπογράφουμε ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ & ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΠΑΝΤΟΥ
https://www.gymnosophy.gr/pedestrian-streets-open-spaces/
έναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/dimosios-xoros/
Διεκδικούμε τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στα δυτικά και τη μετατροπή του χώρου της σε Μητροπολιτικό Πάρκο, με κυρίαρχο το υψηλό πράσινο. Το Πάρκο αυτό θα ενοποιηθεί με τους περιβάλλοντες ελεύθερους χώρους, ως το ΑΠΘ και τη θάλασσα, εξασφαλίζοντας τον ενιαίο διάδρομο πρασίνου. Στον ίδιο χώρο μπορούν και πρέπει να παραμείνουν κάποια κτίρια με μεγάλη αρχιτεκτονική αξία ή κατοχυρωμένη χρήση, όπως το Περίπτερο 1, το MoMus κα. Τα κτίρια αυτά και οι χρήσεις που στεγάζουν μπορούν να δημιουργήσουν εντός του ενιαίου Μητροπολιτικού Πάρκου μία πολιτιστική διαδρομή που περιλαμβάνει μουσεία και χώρους πολιτισμού, από το Τελλόγλειο ως το Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο, τον Λευκό Πύργο και το Βασιλικό Θέατρο.
[ΝΑΙ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Ζητάμε τη μεταφορά της ΔΕΘ σε άλλον, καταλληλότερο, χώρο και τη μετατροπή του σημερινού χώρου της ΔΕΘ μαζί με τον παρακείμενο του Γ’ Σώματος Στρατού σε Μητροπολιτικό Πάρκο, που μέσω της πανεπιστημιούπολης θα ενώνει την πόλη με το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου. Η πόλη χρειάζεται περισσότερο πράσινο (έχουμε μία από τις χαμηλότερες αναλογίες πρασίνου ανά κάτοικο στην Ευρώπη), όχι περισσότερο τσιμέντο.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Είμαστε η πρώτη αυτοδιοικητική παράταξη που τάχθηκε εξ αρχής υπέρ της δημιουργίας μητροπολιτικού πάρκου στον χώρο της ΔΕΘ. Τα πλεονεκτήματα θα είναι πολλαπλά και αφορούν την παρουσία μιας ανάσας πρασίνου σε μια πόλη που ασφυκτιά, σε αναχαίτιση ομβρίων την εποχή της κλιματικής κρίσης, και φυσικά την απουσία ταλαιπωρίας για τους δημότες κάθε φορά που υπάρχει μια μεγάλη έκθεση.
[9] Όχι στην ΚΑΡΑΤΟΜΗΣΗ των ΔΕΝΤΡΩΝ
{Οι πρακτικές που ακολουθούνται (κλαδέματα, επιλογές βοτανικών ειδών για φύτευση, χώροι φύτευσης, προσαρμοστικότητες, κλπ) συχνά στην πορεία του χρόνου καταλήγουν σε πρόωρο θάνατο των δένδρων, αλλά και στο να μετατρέπουν τις αστικές δενδροφυτεύσεις σε «πρόβλημα» που κοστίζει σε δημόσιο χρήμα και όχι στο επιθυμητό «περιβαλλοντικό πλεονέκτημα», ευθύνες που αποκλειστικά τις φέρουν οι Δημοτικές Αρχές…}
περισσότερα:
➤ Η «ΚΑΡΑΤΟΜΗΣΗ» ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΖΗΜΕΙΩΝΕΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΩΦΕΛΕΙ
https://www.gymnosophy.gr/kladema-karatomhsh-dentrwn/
έναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/dimosios-xoros/
Να σταματήσουν τώρα οι μαζικές κοπές και να ακυρωθεί η σχετική εργολαβία. Με τους αντίστοιχους πόρους, να πραγματοποιηθούν ατομικές εκτιμήσεις κινδύνου για κάθε δέντρο και να ληφθούν τα εξατομικευμένα μέτρα προστασίας που χρειάζονται. Να αντιμετωπιστούν με τις κατάλληλες θεραπείες οι ασθένειες που αντιμετωπίζουν τα δέντρα, όπως το σκαθάρι της φτελιάς. Για τα δέντρα που θα κριθούν ότι πρέπει να αντικατασταθούν, η αντικατάσταση να γίνει βαθμιαία, σε βάθος τουλάχιστον 10ετίας και στο μεσοδιάστημα να συνεχιστεί η παρακολούθηση και οι κλαδεύσεις, ώστε να απομειωθεί ο όποιος κίνδυνος.
Να φυτευτούν άμεσα οι χιλιάδες άδειες δενδροδόχοι, που έχουν καταγραφεί από τη Δήμο ή από τους πολίτες. Να προστατευθούν και να διευρυνθούν οι υφιστάμενες δενδροδόχοι και να δημιουργηθούν σταδιακά νέες, με στόχο τον διπλασιασμό των αστικών δέντρων και με κύρια στόχευση τις πιο υποβαθμισμένες γειτονιές και δρόμους.
Να ενισχυθεί με προσωπικό, τεχνικό κι επιστημονικό, η Υπηρεσία Πρασίνου, ώστε να μπορεί να αναλαμβάνει η ίδια τα έργα πρασίνου και να μην καταφεύγει σε ιδιώτες εργολάβους, με μεγαλύτερο κόστος και χαμηλότερη ποιότητα δουλειάς. Ως τότε, να επιτηρεί καθημερινά τους εργολάβους στις εργασίες τους ώστε να αποφεύγονται οι κακές πρακτικές.
[ΝΑΙ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Είμαστε κάθετα αντίθετοι στο «κλάδεμα» (πετσόκομμα στην ουσία) όπως το κάνει η σημερινή διοίκηση του δήμου, η οποία αντιμετωπίζει τα δέντρα μάλλον ως όχληση παρά ως αναγκαιότητα. Εμείς θα εφαρμόσουμε εξατομικευμένη προσέγγιση και διαχείριση του κάθε δέντρου ξεχωριστά, σε συνεργασία με το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και το Τμήμα Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ. Οι κλαδεύσεις θα αποτελούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα, σύμφωνα με τις αρχές της δασολογικής επιστήμης και τις ορθές πρακτικές της δενδροκομίας, και θα πραγματοποιούνται από εξειδικευμένα και πιστοποιημένα συνεργεία, υπό την επίβλεψη δασολόγου ή ειδικευμένου γεωτεχνικού. Για τα άρρωστα δέντρα, θα εξαντλήσουμε κάθε μέσο για τη θεραπεία και διάσωσή τους, πριν επιτρέψουμε την κοπή ως έσχατη λύση. Ακόμη και τότε, το δέντρο θα αντικαθίσταται άμεσα με νέο δέντρο μεσαίου μεγέθους. Παράλληλα, θα ενισχύσουμε τη δενδροφύτευση στους δρόμους, στις πλατείες και στα πάρκα της πόλης, και θα δημιουργήσουμε πράσινες διαδρομές που θα συνδέουν τους χώρους πρασίνου της πόλης. Θα προχωρήσουμε σε μαζικές φυτεύσεις δένδρων την κατάλληλη εποχή (Οκτώβριος-Μάρτιος), με στόχο την άμεση φύτευση των κενών δενδροδόχων, τον υπερδιπλασιασμό των υπαρχόντων στη διάρκεια της πενταετίας και τη σταδιακή προσέγγιση των διεθνών παραδεκτών προτύπων του ΠΟΥ (ελάχιστος χώρος πρασίνου 8-10 τμ ανά κάτοικο). Με επιλογή πάντα ειδών δένδρων και θάμνων κατάλληλων για τις κλιματικές συνθήκες της Θεσσαλονίκης και ανθεκτικών στις αλλαγές του κλίματος. Θα δώσουμε ταυτόχρονα κίνητρα στους πολίτες για το πρασίνισμα κάθε ταράτσας και ακάλυπτου χώρου στις πολυκατοικίες. Θα δημιουργήσουμε πάρκα τσέπης μέσω συμμετοχικού σχεδιασμού, εκπαίδευσης των πολιτών και συνεργασίας μαζί τους για τη συντήρησή τους. Θα πρασινίσουμε τις αυλές των σχολείων. Θα στελεχώσουμε τη Διεύθυνση Διαχείρισης Πρασίνου και Περιβάλλοντος με το απαραίτητο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, θα εμπλέξουμε τις περιβαλλοντικές και οικολογικές οργανώσεις στη διαδικασία της διαμόρφωσης αλλά και συμβουλευτικά στη διαχείριση του ενιαίου δικτύου πρασίνου, και θα θεσμοθετήσουμε τον εθελοντή «Κηπουρό της Γειτονιάς» σε πάρκα και περιοχές με πράσινο. Έτσι, θα πρασινίσουμε τη Θεσσαλονίκη.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Η Περιφέρεια και ο πρώτος βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης πρέπει επιτακτικά να κινηθεί στην λογική του περισσότερου πράσινου και όχι του λιγότερου. Κάθε πολυκατοικία στα αστικά κέντρα πρέπει να έχει οπτική επαφή με τουλάχιστον 3 δέντρα και αυτό θα επιτευχθεί με περισσότερες φυτεύσεις οι οποίες θα χρησιμεύσουν και ως πηγές φυσικής σκίασης τις ημέρες του καύσωνα.
[10] Στοπ στην ΚΑΥΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ, και την ΡΥΠΑΝΣΗ από τα ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ.
περισσότερα:
➤ Λέμε ΟΧΙ και ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ τον “IΟ της καρκινογόνας καύσης απορριμμάτων” στο ΤΙΤΑΝ Ευκαρπίας
https://secure.avaaz.org/community_petitions/el/protovoylia_kata_tis_kaysis_aporrimmaton_sto_titan_leme_ohi_kai_stamatame_ton_io_tis_karkinogonas_kaysis_aporrimmaton_sto_titan_eykarpias_/
➤ Α΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Ψήφισμα για τη δυσοσμία από τους βιομηχανικούς ρύπους στη δυτ. Θεσσαλονίκη | Alfavita
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/300664_aelme-thessalonikis-psifisma-gia-ti-dysosmia-apo-toys-biomihanikoys
έναρξη εφαρμογής στις πρώτες 100 ημέρες:
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ- Yποψ. Δήμ. Μαρία Κέκη.
https://ipolianapoda.gr/program-2023/aporrimmata/
Γιατί λέμε ΟΧΙ στα εργοστάσια καύσης – ενεργειακής αξιοποίησης απορριμμάτων:
· Επειδή εκπέμπονται αέριοι ρύποι, μέταλλα, διοξίνες και φουράνια (τοξικές ουσίες, που μπορούν να προκαλέσουν μεταλλάξεις, καρκινογενέσεις και τερατογενέσεις), καθώς και πολυαρωματικές ενώσεις (ουσίες καρκινογόνες και μεταλλαξιογόνες), μικροσωματίδια
· Επειδή παρά την υπάρχουσα τεχνολογία αντιρύπανσης, καμία εγγύηση δεν υπάρχει για 100% απόδοση, ούτε βέβαια για την αποφυγή ατυχήματος. Η καύση απορριμμάτων παγκόσμια είναι υπεύθυνη στο μεγαλύτερο ποσοστό για τις εκπομπές διοξινών και φουρανίων στον αέρα
· Επειδή η λειτουργία τους από ιδιωτική επιχείρηση είναι πάρα πολύ ακριβότερη από τη λύση της ανακύκλωσης από δημόσιο ή αυτοδιοικητικό ή άλλο φορέα της τοπικής κοινωνίας
· Επειδή οδηγεί σε οικονομικά βάρη που πληρώνουν οι πολίτες και σε κέρδη για την ιδιωτική επιχείρηση, που θα αναλάβει τη διαχείριση των απορριμμάτων, ενώ οι ιδιώτες που αναλαμβάνουν να διαχειριστούν τα σκουπίδια με αυτή τη μέθοδο θα αποκομίσουν μεγάλα κέρδη και θα τύχουν και σχετικών οικονομικών προνομίων, καθώς η καύση απορριμμάτων βαφτίζεται ΑΠΕ
· Επειδή σχεδιάζονται εργοστάσια που, για να λειτουργήσουν με το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος, θα εισάγουν απορρίμματα από το εξωτερικό, μετατρέποντας έτσι την Ελλάδα σε σκουπιδότοπο της Ευρώπης
· Επειδή για να πετύχουν τα εργοστάσια αυτά, πρέπει πρώτα να αποτύχουν οι πολιτικές μείωσης, επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης και κομποστοποίησης των απορριμμάτων (αλλιώς δεν θα υπάρχει τίποτα για κάψιμο). Όσο αυτές οι μέθοδοι επιτυγχάνουν, τόσο δεν απομένει ικανοποιητική ποσότητα απορριμμάτων για καύση.
[ΝΑΙ] -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ- Υποψ. Δήμ Σπύρος Πέγκας.
Σε μία πόλη που βρίσκεται μονίμως στις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη στην ατμοσφαιρική ρύπανση, και κυρίως σε ό,τι αφορά τα πολύ επικίνδυνα αιωρούμενα μικροσωματίδια, είναι εγκληματικό να εφαρμόζεται η καύση των απορριμμάτων. Εμείς αντί για τη ρυπογόνο καύση, θα επιδιώξουμε τη μείωση, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση και λιπασματοποίηση των απορριμμάτων, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις.
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Βασική θέση του χώρου μας αποτελεί η καθιέρωση της κυκλικής οικονομίας που περιλαμβάνει ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή και φυσικά κίνητρα για επανάχρηση. Η καύση των απορριμμάτων αντιτίθεται στην έννοια της ανακύκλωσης που για μας είναι πρώτη προτεραιότητα. Λέμε ΟΧΙ στην καύση, ΟΧΙ στα διυλιστήρια πλησίον του αστικού ιστού.
[11] Να δημιουργηθούν “ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ” όπου επιτρέπεται η Ελεύθερη Κατασκήνωση και ο Γυμνισμός (αφορά την Περιφέρεια).
{Διεκδικούμε το δικαίωμα στην Ελεύθερη και Υπεύθυνη Κατασκήνωση και τον Γυμνισμό, την νομιμοποίηση τους, και την περαιτέρω προστασία και ενίσχυση τους, με την δημιουργία δικτύου “Περιοχών Ελεύθερης Φυσικής Διαβίωσης”, στις οποίες ο άνθρωπος θα έρχεται σε επαφή με την ανέγγιχτη φύση ελεύθερος, χωρίς εγκαταστάσεις, ρεύμα, τουριστική οργάνωση, εμπορική εκμετάλλευση, κυνηγετική και αλιευτική δραστηριότητα.}
περισσότερα:
➤ Υπογράφουμε ΝΑΙ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ & ΓΥΜΝΙΣΜΟ
https://www.gymnosophy.gr/free-camp-nudism/
-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
[ΝΑΙ] – [ΟΧΙ]
ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
[ΝΑΙ] -ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ- Υποψ. Περιφ. Φίλιππος Γκανούλης.
Η φύση πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους για να μπορούν οι πολίτες να την χρησιμοποιήσουν με τρόπο που σέβεται το περιβάλλον και δεν απαιτεί παρουσία τουριστικών εγκαταστάσεων. Είναι μια καλή ιδέα που θα μπορούσε να βρει εφαρμογή σε συγκεκριμένες περιοχές της Περιφέρειας μας.
——
Μην εμπιστεύεστε τα social media της λογοκρισίας!
Γραφτείτε στο Newsletter μας, το οποίο στέλνουμε μόνο όταν υπάρχει κάποια σημαντική ενημέρωση, και επί της ευκαιρίας το συμπληρώνουμε με επιπλέον άρθρα.
Επιλέξτε τα εξειδικευμένα ενδιαφέροντα σας για περισσότερη ενημέρωση.